Naujienos

Apdovanoti „Metų tiekėjai 2019": vertę kuria socialinė atsakomybė, lietuviškumas ir ekologiškumas

2020 06 22

Lietuvos prekybos įmonių asociacija kartu su didžiausiais prekybos tinklais „Maxima“, „Iki“ ir „Rimi“ 5 kartą išrinko „Metų tiekėjus“. Naujovė šiais metais – nominacija „Ekologiškiausias tiekėjas 2019”, kurią įsteigti paskatino auganti ekologiškų produktų paklausa ir pasiūla parduotuvių lentynose. Taip pat išrinkti „Metų lietuviškiausias 2019” ir „2019 metų socialiai atsakingas“ tiekėjai.

Į „Metų tiekėjo 2019” nominaciją pretendavo visi 33 tiekėjai, kurių prekės pateko į kasmet rengiamo projekto „Populiariausia prekė“ sąrašą. 2019 m. sąraše – net 195 prekės, kurių vartotojai praėjusiais metais pirko daugiausiai.

„Lietuvos prekybos sektoriuje turime daug stiprių, vertybiškai brandžių ir į vartotoją orientuotų tiekėjų, todėl išrinkti verčiausius „Metų tiekėjo“ titulo prekybos tinklams nebuvo lengva. Konkrečioje nominacijoje vertinamos tiekėjų puoselėjamos vertybės ir kaip jos perkeliamos į veiklą, taip pat ilgametės tradicijos ir kuriama vertė mūsų vartotojams“, - sako Rūta Vainienė, „Metų tiekėjo“ apdovanojimus organizuojančios Lietuvos prekybos įmonių asociacijos direktorė.


Kiekvienoje kategorijoje išrinkta po tris nominantus, iš kurių prekybos tinklai išsirinko ryškiausiai kiekvienoje srityje pernai sužibėjusias įmones. „Metų tiekėjo 2019” titulas atiteko:

  • UAB „Malsena plius“ – „Metų lietuviškiausias 2019” („Maxima“ nominacija)
  • UAB „Arimex“ – „2019 metų socialiai atsakingas“ („Rimi“ nominacija)
  • UAB „Foksas“ – „Ekologiškiausias tiekėjas 2019” („Iki” nominacija)

 „Kasmet pagerbiame geriausius tiekėjus, nes jų dėka pirkėjai parduotuvių lentynose gali rinktis iš didelės įvairovės aukštos kokybės produktų. Šiuolaikiniam vartotojui produkto kokybę nusako ne tik fiziniai kriterijai, bet ir vertybės, kurias puoselėjant produktas pagamintas. Lietuviška kilmė, įmonės socialinė atsakomybė – visa tai vartotojo sąmonėje kuria pozityvų požiūrį ir į prekę. O auganti ekologiškų produktų paklausa paskatino ne tik įsteigti naują „Ekologiškiausio tiekėjo“ nominaciją, bet ir į „Populiariausių prekių 2019“ sąrašą įtraukti ekologiškų bei sveikatai palankių produktų kategorijas. Nominuotų tiekėjų produkcija ne vienerius metus patenka tarp populiariausių prekių, tad juos vertina ne tik prekybos tinklai, bet ir vartotojai“, - sako R. Vainienė.

 

UAB „Foksas: „Užaugome su vartotojais“

 Už asortimento plėtrą metų ekologiškiausiu tiekėju prekybos tinklo „Iki“ išrinkta įmonė „Foksas“ rinkai siūlo tik ekologiškus ir sveikatai palankius produktus. Praėjusieji metai įmonei buvo sėkmingi: augo sparčiau nei rinka, plėtė savo asortimentą visuose prekybos tinkluose, taip pat užmezgė ryšius su naujais prekybos partneriais Latvijoje, Estijoje ir Ukrainoje. Šiemet planuoja atidaryti ir savo elektroninę parduotuvę.

Prieš beveik 10 m. pasirinkta verslo strategija žengti į rinką tik su ekologiška produkcija galėjo atrodyti rizikinga. Tuomet visuomenėje kalėsi tik pirmieji ekologijos temos daigeliai, o veiklą reikėjo pradėti nuo vartotojų edukacijos, kas yra tas ekologiškas produktas.

„Matėme, kad Vakaruose vis daugiau vietos lentynose užima ekologiškos prekės. Supratome, kad mūsų rinka dar atsilieka, bet tos tendencijos ateis, todėl vieni iš pirmųjų ir pradėjome tiekti ekologiškus maisto produktus. Galime sakyti, kad augome kartu su vartotojais ir žingsnis po žingsnio įsitvirtinome Lietuvos rinkoje. „Ekologiškiausio tiekėjo“ apdovanojimas mums itin svarbus – rodo, kad pasirinkome teisingą kelią“, - sako Aurimas Bagdanavičius, UAB „Foksas“ direktorius.

Kai esi rinkoje pirmasis, įsitvirtinti sunku, nes reikia įrodyti kad naują produktą pirks, prisiimti visą riziką, investuoti į žinomumą. Nauji iššūkiai kyla, kai tavo pramintu keliu pasuka ir kiti. Konkurencija ekologiškų produktų kategorijoje sparčiai auga ir Lietuvoje yra jau perpildyta.

„Jeigu būtų krizė kaip 2008 m., mūsų dalis vartotojų krepšelyje galbūt nukristų. Tačiau šios COVID-19 pandemijos metu išlaikėme stabilumą. Susidūrę su sveikatos krize, gyventojai labiau linkę rūpintis savo sveikata bei mityba. Taip pat yra susiformavęs vartotojų segmentas, kurie ekologiškus produktus jau perka iš inercijos – jie patenka į kasdienių pirkinių krepšelį, todėl jų atsisakyti sunkiau“, - kalba A. Bagdanavičius.

Atlaikyti konkurenciją padeda vartotojų jau atpažįstami prekės ženklai. Kaip teigia įmonės vadovas, lietuviai ypač pamėgę ekologišką maltą kavą ir pupeles „Naturela“, „Bionaturalis“ kokosų, alyvuogių ir saulėgrąžų aliejų.

Sėkmę kuria ryšys su vartotojais

A. Bagdanavičius atskleidžia ir keletą įmonės sėkmės paslapčių. Viena iš jų – artimas ryšys su vartotojais.

„Mūsų klientai padeda mums augti ir mokytis. Reaguojame į visus vartotojų atsiliepimus, ryšius su klientais palaikome socialiniuose tinkluose. Vartotojai prisideda ir prie asortimento formavimo, nes, gavę iš jų vieno ar kito produkto pageidavimą, analizuojame šio produkto galimą paklausą ir perspektyvas rinkoje“, - sako pašnekovas.

Prie sėkmės prisideda ir tai, kad įmonė nėra didelė. Ekologiškų prekių tiekimas reikalauja itin detalaus kiekvieno produkto sertifikatų, atsekamumo grandinės ir europinių standartų atitikimo sužiūrėjimo. Ne visoms didelėms įmonėms toks papildomas vargas atperka pelną.

 

UAB „Malsena“: lietuviškumas kuria vertę vartotojui

Išlaikyti lietuviškumą sparčiai globalėjančiame pasaulyje nėra lengva. Tačiau, kaip sako „Metų lietuviškiausio 2019“ tiekėjo apdovanojimą gavusios įmonės „Malsena plius“ vadovas Marius Dužinas, lietuviškumas įrašytas į prekės ženklą – tai įmonės identiteto dalis, kuri kruopščiai puoselėjama ir stengiamasi ją išlaikyti.

„Pats vartotojas lietuvišką produktą vertina kaip labiau kokybišką. Tikiu, kad pirkėjai natūraliai renkasi tai, kas sava, ypač šiandienos kontekste, kai palaikyti vietinius gamintojus yra svarbiau, negu bet kada anksčiau. Stebime, kad viena iš 2020-aisiais aktualiausių tendencijų yra vartotojų atsigręžimas į vietinius verslus ir produktus. Tai, kad lietuviškumas svarus vartotojui, jaučiame eilę metų išlaikydami lyderio pozicijas miltų ir miltinių mišinių kategorijose. Bene geriausias pavyzdys – daugiau nei ketvirtį amžiaus perkamiausias aukščiausios rūšies kvietinių miltų pakelis Lietuvoje, kuris „Malsenoje“ dar vadinamas „žaliais“ miltais. Šį produktą jau 26-erius metus malame būtent iš Lietuvoje užaugintų kviečių“, - sako prekybos tinklo „Maxima“ lietuviškiausiu tiekėju išrinktos įmonės vadovas.

 

Ūkininkų pasitikėjimas leidžia eksperimentuoti

„Malsenos plius“ gamybos grandinė didžiąja dalimi yra lietuviška. Įmonė su Lietuvos ūkininkais palaiko ilgamečius ryšius ir turi sukūrusi stiprų tarpusavio pasitikėjimo jausmą.

„Kiekvieną ūkininką–partnerį pažįstame asmeniškai, tad drauge galime drąsiai eksperimentuoti, vystyti bendrus projektus. Puikus to pavyzdys – 2013 m. pradėtos grūdų auginimo programos. Jų dėka aprūpiname ūkininkus kokybiškomis Lietuvos klimatui tinkamiausių grūdų veislių sėklomis, teikiame žinias bei konsultacijas, kurios padeda rūpintis pasėliais, palankiomis supirkimo sąlygomis. Mums šios programos leidžia užtikrinti žaliavos kokybę bei Lietuvoje užaugintų avižų, rugių, speltų ir kitų kviečių atsargą. Naujausiu savo projektu bandome atgaivinti senovinę itin aukštų lietuviškų rugių rūšį „Lietuvos Tretieji“, - pasakoja M. Dužinas.

Lietuviškumo puoselėjimas neapsieina ir be iššūkių – keičiantis klimatui, vis sunkiau nuspėti, koks bus metų derlius. Glaudžiai bendradarbiaudama su ūkininkais-partneriais, „Malsena plius“ atrado galimybes minimizuoti gamtos nepastovumo padarinius lietuviškam grūdų derliui.

„Mūsų specialistai pataria ūkininkams, kaip diversifikuoti kultūras, kokias kultūros veisles pasirinkti, patys apžiūri pasėlių laukus, paima ir tiria mėginius, dalina patarimus, kaip juos prižiūrėti, prognozuoja, kokio derliaus galima tikėtis. Tokiu būdu galime būti tikri, kad visada gausime kokybišką ir aukščiausius standartus atitinkančią lietuvišką žaliavą bei turėsime pakankamą jos kiekį“, -  įmonės patirtimi dalinasi M. Dužinas. 

Pasak vadovo, stiprus lietuviškumo aspektas „Malsenai plius“ suteikia solidumo ir pasitikėjimo, jis padeda lengviau atrasti bendraminčių ir užmegzti ilgalaikes partnerystes. Iš prekybos tinklų taip pat jaučiamas palaikymas dėl vystomų naujų lietuviškų produktų – paklausa tokiai produkcijai auga.

 

UAB „Arimex“: socialinė atsakomybė – neatsiejama verslo dalis

Organizacijos „Gelbėkit vaikus“ rėmėja, 6 sporto federacijų ir kurčiųjų sporto komiteto generalinė rėmėja, projekto „Sveikatiada“ partnerė – bendrovei „Arimex“ socialinė atsakomybė jau seniai tapo neatskiriama verslo dalimi. Už paramos akciją „Geras jausmas – dovanoti“, kurios metu nuo kiekvieno įmonės produkto 0.10 ct buvo skirta vaikų dienos centrus globojančiai organizacijai „Gelbėkit vaikus“, prekybos tinklas „Rimi“ skyrė „2019 metų socialiai atsakingo” tiekėjo apdovanojimą. Akcijos metu buvo surinkti 3 432 Eur, dar beveik 57 tūkst. Eur organizacijai „Arimex“ paaukojo per paskutinius dvejus metus.

„Socialinę atsakomybę pirmiausiai matome kaip indėlį į mus supančią aplinką ir visuomenę. Suprantame, kad produktus gaminame vartotojams, kurie vis atsakingiau renkasi, ką pirkti. Maisto vartojime atsiranda vis daugiau su visuomene ir aplinkosauga susijusių temų: atliekų mažinimas ir perdirbimas, ekologija bei verslo indėlis į žaliavų augintojų bei socialiai pažeidžiamų bendruomenių geresnį gyvenimą. Visos šios temos vienaip ar kitaip integruojasi į kasdienius veiksmus „Arimex“ įmonėje“, - sako Gražvydas Jukna, UAB „Arimex“ direktorius.

 

Socialinė atsakomybė prasideda įmonės viduje

Aktyvus gyvenimo būdas ir sveikata – dar viena įmonei „Arimex“ svarbi tema, į kurią aktyviai įtraukiami ir įmonės darbuotojai.

„Tikime, kad norint ką nors pakeisti, kiekvienas turime pradėti nuo savęs, todėl rodome pavyzdį sau ir visuomenei. Įmonės viduje skatiname sveiką ir aktyvų gyvenimo būdą. Mūsų nestebina, kad nei vienas administracijos darbuotojas nerūko ar važiuoja į darbą dviračiu. Turime net tikslą – dviračiais į darbą nuvažiuoti tokį atstumą, kaip iki Everesto viršukalnės, t.y. 14 561 km“, - šypsosi pašnekovas.

Būdamas 6 sporto federacijų generaliniu rėmėju, įmonė sudaro galimybę darbuotojams susipažinti su visomis sporto šakomis. Jau išbandytos: irklavimas, fechtavimasis, skraidančios lėkštės sporto rūšis.

„Visų šių iniciatyvų pasekmė yra įmonės darbuotojų vidinė motyvacija sužinoti ir pasiekti nors truputį daugiau, tačiau kryptingai ir kiekvieną dieną. Tai atsiliepia ir įmonės rezultatams“, - dalinasi G. Jukna.

„Arimex“ vadovas įsitikinęs, kad socialiai atsakingas verslas turi žymiai daugiau galimybių  sėkmingai konkuruoti pasauliniu lygiu. Viso to rezultatas – verslo tvarumas, laimingesni darbuotojai, sąmoningesnė visuomenė, atsakingesnis vartojimas ir saugesnė aplinka, kurioje gyvename.

 

PREKYBOS TINKLŲ KOMENTARAI

Ernesta Dapkienė, „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė

Formuodami asortimentą palaikome iniciatyvas, sprendimus ir produktus, kurie skatina sveikesnę mitybą, aplinkos ir išteklių tausojimą, lietuviškumo ir tautinių vertybių puoselėjimą, atkreipia dėmesį ir padeda mažinti socialinę atskirtį šalyje. Pavyzdžiui, kartu su tiekėjais organizuojame jungtines akcijas, kai dalį pinigų nuo klientų įsigyjamų prekių skiriame įvairioms socialiai jautrioms grupėms: senoliams, vaikams, turintiems specialių poreikių, anksčiau laiko pasaulį išvydusiems mažyliams ir kt.

Todėl mums, lietuviškam prekybos tinklui, didelė garbė paskelbti nominacijos „Metų lietuviškiausias tiekėjas“ laimėtoją, tai tiekėjas „Malsena plius“. Už tai, kad kuria ilgalaikius, pasitikėjimu paremtus santykius su Lietuvos ūkininkais, už tai, jog dalinasi su jais savo žiniomis ir nebijo eksperimentuoti. Siekdami užtikrinti išskirtinę produkcijos kokybę bei padėti ūkininkams užauginti didesnius derlius, „Malsena plius“ įgyvendina grūdų auginimo programas. Šis tiekėjas aprūpina ūkininkus kokybiškomis sėklomis, įmonės agronomai prižiūri pasėlius nuo sėjos iki derliaus nuėmimo ir kitaip rūpinasi žaliavos, iš kurių bus gaminami šio tiekėjo produktai, kokybe.

 

Ieva Gindrėnė, „Rimi Lietuva“ komercijos skyriaus vadovė

Renkantis iš Metų atsakingo tiekėjo kategorijos nominantų, vadovavomės „Rimi“ patirtimi ir požiūriu. Remiantis juo, socialinė atsakomybė yra viena iš prioritetinių sričių, kuriai dėmesys skiriamas įvairiose verslo grandyse ir kuri rūpi ne tik aukščiausio lygio vadovams, bet kiekvienam komandos nariui. Įgyvendindama socialinės atsakomybės veiklą, „Arimex“ dirba nuosekliai, vadovaujasi aiškiai apibrėžtomis vertybėmis, kurių svarbiausia – sveikata – sutampa su mūsų kompanijos puoselėjamomis socialinės atsakomybės sritimis. Įmonė remia Lietuvos kurčiųjų sporto komitetą ir net 6 Lietuvos sporto federacijas, individualius sportininkus, skatina savo darbuotojų aktyvų gyvenimo būdą, taip pat, žinoma, savo produkcija prisideda prie sveikos gyvensenos puoselėjimo. Panašiu požiūriu paremtas bendradarbiavimas su partneriais, tiekėjais, jau įsitikinome, atneša žymiai daugiau nei gerus pardavimus.

 

Nijolė Kvietkauskaitė, prekybos tinklo „Iki“ gerenalinė direktorė

Rinkdami nominacijos „Metų ekologiškiausias“ laimėtoją, vadovavomės „Iki“ prioritetais, kurių vienas yra sveika gyvensena. Siekiame padėti žmonėms formuoti sveikos gyvensenos įpročius, skatiname aktyvią gyvenseną ir sveikesnę mitybą. Atsakingai formuojame asortimentą, kad pirkėjai rastų gausų sveikų ir ekologiškų prekių pasirinkimą – to siekiame kartu su mūsų tiekėjais. Rinkdami nominacijos nugalėtoją vertinome, kuris tiekėjas per praėjusius metus labiausiai išplėtė siūlomų ekologiškų produktų asortimentą mūsų prekybos tinkle, o UAB „Foksas“ siūlomos produkcijos pasirinkimas išaugo 36 proc.