Naujienos

Įvyko metinis susitikimas su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba

2022 03 03

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos nariai kovo 3 d. susitiko su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau- VVTAT). Susitikimo metu buvo aptartos vartotojų teisių pažeidimų tendencijos, teisėkūros naujienos ir jų įgyvendinimas, galimų situacijų sprendimai.

VVTAT apžvelgė 2021 metų veiklos prioritetus, vartojimo ginčų sprendimų tendencijos. Tarnyba informavo, kad kasmet tendencingai mažėja taikiai išspręstų ginčų dinamika. VVTAT duomenimis 2020 m. taikiai išspręstų ginčų buvo- 37 proc., o 2021 m.- 33 proc. Nepagrįstų skundų statistika išlieka panaši, atmestų vartotojų reikalavimų dalis sudaro apie pusę VVTAT priimtų nutarimų dėl ginčų esmės.

Susitikimo metu buvo pristatyti ir pagrindiniai šių metų prioritetai: efektyvus teisinio reguliavimo pakeitimų įgyvendinimas, vartotojų švietimo tobulinimas, vartotojų apsaugos elektroninėje erdvėje stiprinimas, verslo priežiūros organizavimas.

VVTAT šiais metais daugiau dėmesios skirs Regionams, švietimo priemonės bus skirtos tiek verslininkams, tiek vartotojams. Supažindino su seminarų ir mokymų ciklu verslui. 2022 m. planuojamų seminarų planą galima peržiūrėti VVTAT puslapyje. 

LPĮA nariams aktuali informacija buvo dėl „Omnibus“ direktyvos, kuri bus taikoma nuo šių metų gegužės 28 d. Įsigalios nuostatos per akcijas prekių kainose nurodyti ir ankstesnę jų kainą, kuri buvo taikoma per pastarąsias 30 dienų. Direktyva taip pat apima autentiškus vartotojų atsiliepimus, paieškos rezultatų reitingavimus, dvejopą produktų kokybę.

VVTAT atkreipė dėmesį, kad vis dažniau viešoje erdvėje matomas akcijas, kai dalis surinktų lėšų skiriamos Ukrainai paremti, vertina kaip reklamos skatinimo priemonę. Informavo, kad pirkėjai turi teisę paprašyti įrodymų kur buvo panaudota auka.